
SUPPORT
Kontakta Best
Vi strävar alltid efter att erbjuda snabb och smidig hjälp, oavsett om det handlar om pågående eller planerade leveranser, support eller något annat. Här har vi listat svaren på de vanligaste frågorna.
Hittar du inte svaret på din fråga? Fyll i formuläret nedan så återkommer vi till dig inom kort.
Jag väntar leverans från Best ikväll. Jag undrar när ni kommer?
Avisering om din hemleverans kommer skickas via SMS när paketet lastats på ett av våra fordon. Via länken i vårt SMS kan du följa din hemleverans i realtid. I spårningsportalen kan du också se hur många stopp föraren har kvar innan din leverans.
Jag kommer inte att vara hemma ikväll. Kan ni lämna godset utanför dörren?
I spårningsportalen (som du når via länken i det SMS vi skickar till dig) kommer du, i det fall e-handlaren godkänner leverans utanför dörren, kunna välja om du vill få personlig leverans eller leverans utanför dörren. Generellt sett gäller följande:
- Din e-handlare måste ha givit oss tillstånd att ställa av gods utanför dörr.
- Beställningar med högt ordervärde kräver i regel alltid mottagarens kvittens.
- Leveranser av receptbelagda läkemedel, alkohol och tobak får enligt lag inte ställas utanför dörr.
Jag skulle vilja byta adress/telefonnummer för min leverans, kan ni hjälpa mig?
På grund av säkerhetsskäl/bedrägeririsk får vi dessvärre inte utföra ändringar av telefonnummer eller adress utan e-handlarens medgivande. Vi ber dig därför att höra av dig till din e-handlare för att säkerställa rätt leveransinformation.
Jag missade att lägga in min portkod vid Internetköpet. Hur gör jag nu?
Chauffören kommer ringa dig om porten är låst. Ha därför gärna telefonen nära till hands. Du kan också ändra/lägga till portkoden via vår spårningsportal (via länken i det SMS vi skickat till dig).
Jag missade min hemleverans, vad gör jag nu?
Vänligen kontakta din e-handlare och bestäm en ny tid för hemleverans.
Jag väntade på en hemleverans ikväll, men det kom ingen. Har mitt paket försvunnit?
Om du har fått ett aviserings-SMS från oss och det därefter inte skett en hemleverans ber vi dig kontakta Best kundtjänst alternativt din e-handlare.
Kan ni komma under ett kortare tidsfönster?
Nej, chaufförerna levererar alltid enligt en förplanerad körordning. Vi skickar ut ett SMS där du kan följa din leverans.
Kommer chauffören att ringa mig innan leveransen?
Chauffören ringer om det inte går att komma in genom porten eller om ingen öppnar dörren.

Hittade du inte svaret på din fråga?
Kontakta oss gärna genom att fylla i formuläret nedan. Vi återkommer vi till dig inom kort.