Avisering om din hemleverans kommer skickas via SMS när paketet lastats på fordon. Via länken i vårt SMS kan du följa din hemleverans i realtid.
I spårningsportalen (som du når via länken i det SMS vi skickar till dig) kommer du, i det fall e-handlaren godkänner leverans utanför dörren, kunna välja om du vill få personlig leverans eller leverans utanför dörren. Generellt sett gäller följande:
På grund av säkerhetsskäl/bedrägeririsk får vi dessvärre inte utföra ändringar av telefonnummer eller adress utan e-handlarens medgivande. Vi ber dig därför att höra av dig till din e-handlare för att säkerställa rätt leveransinformation.
Chauffören ringer om det inte går att komma in genom porten eller om ingen öppnar dörren.
Om du har fått ett aviserings-SMS från oss och det därefter inte skett en hemleverans ber vi dig kontakta Best Transports kundtjänst alternativt din e-handlare.
Vänligen kontakta din e-handlare och bestäm en ny tid för hemleverans.
Chauffören kommer ringa dig om porten är låst. Ha därför gärna telefonen nära till hands. Du kan också ändra/lägga till portkoden via vår spårningsportal (via länken i det SMS vi skickat till dig).
Nej, chaufförerna levererar alltid enligt en förplanerad körordning. Vi skickar ut ett SMS där du kan följa din leverans.
Enligt GDPR lämnar vi inte ut telefonnummer till chaufförerna.